فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۱۱۸۶
انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۴

تا گرسنه نشده اید، غذا نخورید!

عصر ایران
سطح گلوکز خون این افراد پس از مصرف غذای حاوی کربوهیدرات رو به افزایش گذاشت. با توجه به تاثیر بالا رفتن دفعی سطح گلوکز خون بر تخریب سلول های بدن، عموما بهتر است این افزایش نسبتا جزیی باشد.
تا گرسنه نشده اید، غذا نخوریدتازه ترین مطالعات محققان غربی موید این دستورالعمل اسلامی است که تا گرسنه نشده اید، غذا نخورید.
 
به گزارش مدیکال اکسپرس، با توجه به تنوع خوراکی هایی همچون چیپس های سیب زمینی با طعم های مختلف ، انواع شکلات و چیزبرگرهای دوبل که در زندگی مدرن و با تبلیغات گسترده برای ایجاد حداکثر لذت مهندسی شده اند، مصرف کننده ها هر روز با تحریک به خوردن بمباران می شوند.

به عبارت دیگر، برخلاف جوامع سنتی، هدف مردم از خوردن اغلب رفع گرسنگی نیست، بلکه خوردن به خاطر در دسترس بودن خوراکی های لذیذ در تمامی ساعات شبانه روز است.

پژوهش جدیدی که در Journal of the Association for Consumer Research منتشر شد، نشان می دهد که گرایش مصرف کنندگان امروزی به خوردن در اوقاتی که گرسنه نیستند به سلامتی آنها آسیب می رساند.

در جریان این پژوهش، از 45 دانشجوی داوطلب خواسته شد که پس از تعیین سطح گرسنگی خود، یک غذای سرشار از کربوهیدرات بخورند. برای اندازه گیری میزان اثرگذاری غذا بر سلامت افراد مورد مطالعه، سطح گلوکز خون آنها در فواصل منظم پس از غذا خوردن اندازه گرفته شد.

سطح گلوکز خون این افراد پس از مصرف غذای حاوی کربوهیدرات رو به افزایش گذاشت. با توجه به تاثیر بالا رفتن دفعی سطح گلوکز خون بر تخریب سلول های بدن، عموما بهتر است این افزایش نسبتا جزیی باشد.

براساس یافته های این تحقیق، افرادی که با میزان متوسط گرسنگی شروع به خوردن غذا می کنند، در قیاس با کسانی که گرسنه نیستند و لب به غذا باز می کنند، سطح گلوکز پایین تری دارند و در نتیجه در شرایط سالم تری قرار دارند.
برچسب ها: خوراکی ، گرسنگی
ارسال به دوستان
به این برابوس لقب موشک داده اند (+تصاویر) طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد رای نهایی پرونده تجاوز ورزشکاران ایرانی به دختر کره‌ای صادر شد ترك اعتياد در بازار سياه کوپرا فورمنتور ABT ؛ زیبایی طراحی صنعتی ببینیم پایان تراژدی اشتغال با جابه‌جایی نقش‌ها/ کارآفرینان به جای مدیران اداری تصمیم بگیرند محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس) روزنامه خراسان: امیر کویت، خیلی وقیح شده؛ ایران باید او را سرجایش بنشاند! معماری جالب ساختمان یک پارکینگ در پرتغال (+عکس) سپاه: محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی منهدم شد