فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۵۶۰۲
انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۷

نکته های ناب تغذیه ای

نکته های ناب تغذیه ای

تحقیقات نشان داد که محدود کردن کالری می‌تواند به کاهش بیماری‌ھایی نظیر آلزایمر، پارکینسون و ھمچنین انواع سرطان و دیابت منجر گردد.

به گزارش زندگی آنلاین، محدود نمودن کالری باعث کم شدن متابولیسم بدن می‌گردد.

تأثیر اسید آمینه و آنتی اکسیدان ھا در بیماری ھای روانی

طی مطالعات محققین برخی از مواد مغذی موجود در غذا می‌توانند در مراحل اولیه علایم بیماری روحی و روانی را کاھش دھند.

یکی از مواد مغذی مورد بررسی تورین بوده که یک آمینو اسید در حلزون، صدف و گوشت بوقلمون می‌باشد.

از دیگر مکمل ھای آ نتی اکسیدان استیل سیستئین-n و ویتامین C می‌باشد.

این مکمل‌ھا به خصوص برای بیماران با سطوح بالای استرس بسیار مفید است. البته باید تحقیقات بیشتری در زمینه امگا٣ انجام شود.

پزشکان بر این باورند که مداخله مواد مغذی در درمان‌ھای تخصصی می‌تواند به صورت چشم گیری در درمان بیماری ھای روانی مؤثر باشد.

ویتامین D و یائسگی

در تحقیقی مشخص شد پنجاه و ھفت درصد از زنان یائسه مبتلا به کمبود ویتامین D می‌باشند و کمبود ویتامین D با سندروم متابولیک در زنان یائسه مرتبط است.

ابعاد دور کمر بالای ٨٨ سانتی متر، فشار خون بالاتر از 85130، قند خون ناشتای بالاتر از ١٠٠، سطح غیر طبیعی‌تری گلیسیرید که بالاتر از ١۵٠ می‌باشد و کلسترول HDL کمتر از ۵٠ از نشانه‌های سندروم متابولیک می‌باشد.

با توجه به این اصل می‌توان نتیجه گرفت که کمبود ویتامین D در ترشح انسولین مؤثر بوده و ھمچنین در تجمع بافت چربی بدن نیز می‌تواند تأثیر گذار می‌باشد.

کالری کمتر، بیماری کمتر یک مطالعه نشان داده است که استفاده کمتر از مواد پرکالری وتقلیل آن (حدود پانزده درصد طی دو سال) می‌تواند عارضه پیری را به تأخیر بیاندازد.

تحقیقات نشان داد که محدود کردن کالری می‌تواند به کاهش بیماری‌ھایی نظیر آلزایمر، پارکینسون و ھمچنین انواع سرطان و دیابت منجر گردد.

محدود نمودن کالری باعث کم شدن متابولیسم بدن می‌گردد. این مسئله می‌تواند بیماری ھای عروقی را نیز کاھش دهد.

این افراد به طور متوسط حدود ٩ کیلوگرم از وزن خود را از دست دادند و اثرات نامطلوبی مانند کم خونی، پوکی استخوان و اختلالات قاعدگی در آنھا دیده نشد.

سیاست گذاری درست تغذیه و اثرات آن بر مصرف شکر

یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه واترلو نشان از آن دارد که چنانچه به دانش آموزان دبیرستانی کمک شود و اطلاع رسانی درست انجام شود که مصرف میزان قند و شکر خود را کاهش داده و به حداقل برسانند، می‌توان امیدوار بود که به افزایش سلامتی و بهداشت عمومی کمک ارزشمندی شده است.

جوانان بیشترین مصرف شکر را داشته و به راحتی به این نوع نوشابه‌های شیرین دسترسی دارند.

در همین حال گزارش شده که مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز کاهش پیدا کرده و این امر عامل نگرانی می‌باشد و باید سیاست‌های تغذیه‌ای مناسبی جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه انجام پذیرد.

امگا 3 و جلوگیری از مرگ زود رس

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 از مرگ زود رس جلوگیری می‌کند. اسید لینولئیک یک اسید چرب غیر اشباع (امگاتری) است پزشکان معتقدند گرچه اثرات مفیدی بر روی کلسترول خون دارد اما باعث افزایش ترکیبات التهابی نیز می‌شود و حتماً باید با مشورت پزشک مصرف شود.

علل حمله قلبی در صبحگاه

چرخه نور و تاریکی بسیاری از عملکردهای بدن انسان را کنترل می‌کند از جمله خواب، ریتم قلب و تغذیه.

در بیماران قلبی فعال شدن سلولهای خونی در ساعات اولیه صبح ودر پی آن افزایش لخته شدن خون و حملات قلبی و سکته مغزی همراه است.

برخی اسیدهای چرب مانند امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد می‌تواند در کنترل گلبول سفید خون و پلاکت‌ها مداخله نموده و تاثیرات مثبتی در بدن انسان داشته باشد.

به نظر می‌رسد که درخون بدن افراد سالم امگا 3 به میزان مورد نیاز وجود داشته باشد اما در افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند بایستی از مکمل‌های امگا 3 استفاده نمود.

بیماری MS و نور آفتاب

چنانچه در کودکی بین سنین 5 تا 15 سال در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشید به میزان 55 درصد کمتر مبتلا به بیماری MS خواهید شد.

هرچند نور شدید آفتاب می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شود اما از طرف دیگر باعث دریافت ویتامین D نیز می‌شود.

بزرگسالان بخصوص خانم‌ها بیشتر دچار کمبود ویتامین D هستندو دلیل آن هم استفاده نکردن از نور آفتاب در دوران کودکی می‌باشد.

البته رنگ پوست وجنسیت هم در ابتال به این بیماری مؤثر بوده طی گزارشات داده شده زنان و سفید پوستان بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

تخم مرغ و سلامتی

مطالعات جدید نشان داده‌اند حتی مصرف ده عدد تخم مرغ در هفته تأثیر اندکی بر کلستروی خون داشته و از آنجایی که منبع سرشار پروتئین بوده و در سلامت قلب و چشم و رگ‌ها و همچنین حاملگی سالم بسیار مفید است نباید آن را در رژیم محدود نمود.

ارسال به دوستان
یافته شگفت‌انگیز درباره آگاهی سفری به هشت بهشت طبیعی در یک روستا در آسمان‌آباد چرداول(+عکس) کشورهایی که بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را انجام می‌دهند (+ اینفوگرافیک) آیا می‌توان بدون خوابیدن به مزایای خواب دست یافت؟ مطالعه روی موش‌ها پاسخ می‌دهد سفر به ایران قدیم؛ «زنی که عاشق رحمت شد و از او زحمت دید»(عکس) تیک‌تاک یک ساعت مخفی در دل کهکشان / ردیابی فرکانس‌های ناشناخته از میلیاردها سال نوری دورتر دور موتور متوسط هواپیما چقدر است؟ / مقایسه با دور موتور خودرو آقای دکتر سیمایی، در رقم نخوردن این فاجعه علمی به دانشجویان کمک کنید شدیدترین نرخ تورم‌های جهان در سال ۲۰۲۶ + ایران در رتبه سوم واکنش سردار آزمون به حواشی عدم دعوت به تیم ملی هشدار سفیر ایران به آمریکا: تهدید و ارعاب نتیجه معکوس دارد ادعای جنجالی رئیس دولت آمریکا درباره بقای اسرائیل روایت اینفانتینو از تلاش برای حضور ایران در جام جهانی رفع اختلال سامانه تأمین اجتماعی برای دریافت احکام بازماندگان دفاع ترامپ از سیاست‌های ویزایی در آستانه جام جهانی ۲۰۲۶