فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۲۰۰۹۷
انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۵

قارچ بخورید تا آلزایمر نگیرید

مطالعه جدید محققان نشان می دهد که برخی قارچ ها حاوی ترکیباتی هستند که از مغز در مقابل بیماری های عصبی نظیر زوال عقل و بیماری آلزایمر محافظت می کند.

به گزارش مهر، طبق یافته محققان دانشگاه مالایا مالزی، خوردن برخی قارچ ها عامل حفاظت کننده در مقابل محرک های عصبی نظیر التهاب هستند از اینرو می توانند به افزایش روند رشد اعصاب مغز کمک کنند. هر دو این فرآیندها، در بیماری های عصبی از جمله آلزایمر و زوال عقل نقش دارند.

در این مطالعه، محققان بر «اجزای بیواکتیو» (ترکیبات فعال زیستی) و فواید شناختی و حفاظت کننده عصبی قارچ ها پرداختند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که خواص ضدالتهابی قارچ ها می توانند به افراد مبتلا به آسم، آرتروز روماتوئید، نارسایی کلیه و آسیب ناشی از سکته مغزی کمک کند.

به گفته محققان، قارچ های خوراکی مملو از ویتامین D هستند و می توانند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند.

شیوع بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر در جهان رو به افزایش بوده و به ۴۲ میلیون نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

برچسب ها: قارچ ، آلزایمر
ارسال به دوستان
جنگل‌های حرا در مسیر بازگشت؛ احیای غیرمنتظره اکوسیستم‌های ساحلی جهان داستان تکامل تراکتورها، از غول‌های بخار تا ماشین‌های هوشمند امروزی (+عکس) ۲۵ شهر ایالات متحده که بیشترین محبوبیت را برای گردشگران خارجی دارند (+ اینفوگرافیک) ۸ افزودنی پرمصرف غذایی که فشار خون را افزایش می‌دهند چوگان‌بازی انگلیسی‌ها در تهران به مناسبت تولد ملکه(عکس) مهم‌ترین قطعات خودرو که باید پس از ۱۶۰ هزار کیلومتر تعویض شوند حمله آمریکا به قشم، میناب و سیریک هرمزگان / شلیک پدافند بندرعباس درآمد سالیانه ۸ شرکت اصلی سازنده هواپیما در جهان در سال ۲۰۲۵ رای شورای امنیت به بررسی بازگشت تحریم ایران اصلاحات مالیاتی در بودجه ۱۴۰۵ متناسب با شرایط کشور لندن خواستار دستیابی به توافق سریع در مذاکرات ایران و آمریکا شد وزیر علوم: دانشجویان متخلف تجمعات دی‌ماه تحت پیگردند حمله به مقر کردهای جدایی‌طلب در اربیل تغییر مهم در شرایط ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۶ حمایت جدید ساترا از انحصار صداوسیما ؛ پخش زنده مسابقات جام جهانی در پلتفرم‌های داخلی مجاز نیست!