فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۵۰۹۰۸
انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۴

وزارت نفت اجازه صادرات برق را ندارد

عصر ایران
به گفته معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی صادرات برق مشابه صادرات هر کالا و جنس دیگری باید با موازین خاصی صورت بگیرد به‌طوری که بازار بیرونی دچار آسیب و مشکل نشود.
معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: براساس قانون صادرات برق باید با مجوز وزارت نیرو صورت بگیرد و وزارت نفت به‌طور مستقل نمی‌تواند اقدام به صادرات برق کند.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که وزارت نیرو برای صادرات برق دستورالعمل‌های معینی دارد، اظهار کرد: با توجه به این که وزارت نفت به تنهایی نمی‌تواند اقدام به صادرات برق کند و در قالب قرار‌دادهایی با بخش خصوصی این امر تحقق پیدا می‌کند، اما باید گفت که لازمه‌ی اول این کار اخذ مجوز وزارت نیرو است.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز نیز اعلام کرده است که این شرکت آماده مشارکت در تامین گاز نیروگاه‌های متعلق به بخش خصوصی است که مایل به صادرات برق باشند، اما این شرکت‌ها باید مجوزهای لازم را از توانیر و وزارت نیرو دریافت کرده باشند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: قرار‌دادهایی که توسط بخش خصوصی و وزارت نفت برای صادرات برق صورت می‌گیرد، باید حتما در چارچوب مقررات موجود وزارت نیرو باشد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی صادرات برق مشابه صادرات هر کالا و جنس دیگری باید با موازین خاصی صورت بگیرد به‌طوری که بازار بیرونی دچار آسیب و مشکل نشود.

دائمی ادامه داد: در هر صورت ایران می‌تواند با کشورهای همسایه صادرات برق داشته باشد، اما اگر رقابت‌های داخل مدیریت نشود، قطعا به کشور صدمات زیادی وارد می‌شود و ضربه ملی خواهیم خورد.

وی با بیان این‌که فرمول صادرات برق با توجه به منافع ملی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هدف ما این است که صادرات برق باعث ایجاد منفعت برای کشور شود.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با بیان این‌که در حال حاضر قیمت گاز برای نیروگاه‌های صادرکننده برق همانند نرخ گاز صادراتی است، اظهار کرد: این مساله در خیلی از جاها امکان‌پذیر نیست، چرا که منفعت صادرات برق در کشورهای مختلف متفاوت است.

دائمی ادامه داد: معنای صادرات برق با کشورهای افغانستان با صادرات برق به کشورهای غربی متفاوت است، لذا منافع ملی حکم می‌کند که صادرات در مکان‌هایی صورت بگیرد که برای کشور منفعت به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: صادرات ما در چنین شرایط ممکن است در برخی مواقع منطقی باشد و در برخی مواقع به دلیل رعایت سیاست‌های ملی امکان‌پذیر نباشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وزارت نفت ، صادرات ، برق
ارسال به دوستان
دانشمندی که برای اثبات نظریه‌اش خون بیمار را به خود تزریق کرد عاشوراء و سنت های حاکم بر زمانه کاهش محدودیت‌های تیم ملی ایران در آمریکا تاریخ به روایت تصویر / گنج مرکرس هیتلر و تابلویی از مانه نذر ماندگار؛ نذری که امید را بر سفره بیماران می نشاند موساد در سوئیس قصد ترور عاصم منیر را داشت؟ پزشکیان: می‌شود جان را داد اما آزادگی را نه ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟