فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۶۵۴۰
انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۴

باید و نبایدهای قرص های ضدبارداری

باید و نبایدهای قرص های ضدبارداری
کسانی‌که این قرص‌های ضدبارداری را به مدت 10 سال مصرف می‌کنند، تا 50 درصد بیشتر از افراد دیگر در برابر سرطان تخمدان و سرطان رحم محافظت می‌شوند.

متخصص زنان با اشاره به قرص‌های ضدبارداری افزود: قرص ضدبارداری دارای دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون هستند و برای اینکه فواید درمانی این قرص‌ها دیده شوند بیشتر از خاصیت هورمون استروژن آن استفاده می‌شود که مهمترین آن همان جلوگیری از بارداری است.
 
دکتر فاطمه سروی بیان کرد: خانم‌هایی که حاملگی‌ برایشان ضرر دارد و یا به هر دلیلی تمایل به جلوگیری از باردار شدن دارند، این دارو را می‌توانند استفاده کنند و حدودا 80 درصد افراد تا 12 ماه بعد از قطع کردن قرص‌های جلوگیری در صورتی که زمینه‌های مناسب را داشته باشند، باردار می‌شوند.
 
وی گفت: بیشترین مشکل ما این است که خانواده‌ها مانع خوردن قرص‌های ضدبارداری دخترانشان که کیست‌های تخمدانی دارند می‌شوند، چون فکر می‌کنند روی باروری آنها در آینده اثری منفی می‌گذارد، سپس کارشان به جدایی می‌کشد و عوارض زیاد جدایی را باید تحمل کنند.
 
دکتر فاطمه سروی در ادامه تصریح کرد: اگر شخص هیچ مشکل زمینه‌ای و پایه‌ای نداشته باشد، استفاده این قرص‌ها روی باروری‌شان اثر نمی‌گذارد و اختلالی ایجاد نمی‌کند. مثلا خانمی که در سن 40 سالگی شروع به خوردن این قرص‌ها می‌کند و چند سال بعد با قطع قرص‌های جلوگیری می‌بیند که باردار نمی‌شود، دلیلش سن خود شخص است نه خوردن قرص‌های ضدبارداری.
 
متخصص زنان عنوان کرد: خانم‌هایی که این قرص‌ها را مصرف می‌کنند، میزان خونریزی‌های قاعدگی آنها کم می‌شود و کمتر از دیگران به پوکی استخوان و کم‌خونی مبتلا می‌شوند. استفاده از قرص‌های جلوگیری برای دخترخانم‌ها با قاعدگی‌های دردناک منجر به کاهش دردهایشان می‌شود و تا حد زیادی از به وجود آمدن کیست‌های خوش‌خیم تخمدان جلوگیری می‌کند.
 
دکتر سروی خاطرنشان کرد: مصرف این قرص‌ها برای بانوانی که سابقه لخته شدن خون در خود و یا خانواده درجه اول‌شان دارند، مشکلات کبدی حاد مانند نارسایی‌ها یا توده‌های خاص داخل کبد دارند و مستعد کیست‌های خوش‌خیم سینه هستند (چون این قرص‌ها خود باعث بروز این کیست‌ها می‌شود) اصلا توصیه نمی‌شود.

همچنین خانم‌ها به شرطی‌ که دیابت و فشار خون نداشته باشند و چاق (BMI، یعنی نسبت قد به وزن به توان دو در آنها بالاتر از 30 باشد) نباشند تا 40 سالگی می‌توانند این قرص‌ها را مصرف کنند و استفاده این قرص‌ها برای افراد با سنین بالاتر به دلیل استروژن شخص را مستعد لخته شدن در اندام‌ها و عروق می‌کند باید تحت نظر پزشک باشد تا کنترل‌های لازم انجام گیرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید