فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۵۹۵۰
انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۳

تبدیل ادرار فضانوردان به سوخت

محققان ناسا قصد دارند با استفاده از یک رآکتور زیستی، ادرار فضانوردان را به یک منبع انرژی جدید تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، با کاهش ذخیره آب در مأموریت‌های فضایی، امکان استفاده از ادرار فضانوردان و پردازش آن برای تولید آب آشامیدنی وجود دارد.

محققان دانشگاه پورتوریکو در همکاری مشترک با محققان مرکز تحقیقات فضایی ایمز (Ames) ناسا، رویکرد جدیدی را برای استفاده از ادرار فضانوردان ابداع کرده‌اند.

در این روش از فرآیندی موسوم به اسمز پیش‌رونده (forward osmosis) برای هیدرولیز اوره از ادرار استفاده شده و اوره با استفاده از یک رآکتور آنزیمی به آمونیاک تبدیل می‌شود.

سپس آمونیک به صورت الکتروشیمیایی اکسید شده و برای تولیدالکترون‌ها و نیتروژن‌های مولکولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم قادر به حذف 80 درصد از کربن‌های آلی از ادرار و تبدیل 86 درصد اوره به آمونیاک است.

سیستم الکتروشیمیایی رآکتور زیستی جدید اوره می‌تواند بر روی زمین در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با مقادیر بالای اوره یا آمونیک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله ACS Sustainable Chemistry & Engineering منتشر شده است.
برچسب ها: فضانوردان ، سوخت
ارسال به دوستان
شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق بهینه‌سازی مسیرهای پروازی ایران و عراق؛ کاهش زمان سفر به نجف و بغداد آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن تحقق ۱۰۰ درصد برنامه تولید ایران‌خودرو در فصل بهار وزیر خارجه عمان دریافت «عوارض» عبور از تنگه هرمز را تایید نکرد بازگشایی فضای هوایی و از سرگیری فعالیت فرودگاه‌های ایران سریال گل‌سنگ ؛ رویش بر دیوار ترک‌ خورده فیلمنامه  از تهران تا لاهه؛ جهان در آستانۀ بازآرایی عبور منابع بانک صادرات از مرز ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان انتقاد فیروزآبادی از تداوم اختلال در شبکه بانکی