فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۴۴۹۸
انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۲

پلمپ 39 باشگاه ورزشی در اردبیل

عصر ایران
این مسئول بیان داشت: باشگاه‌های ما حق ندارند حتی یک قرص آسپیرین به ورزشکاری تجویز کرده و یا بفروشند چرا که این عمل مغایر و مخالف با قوانین رایج پزشکی است.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون فعالیت 39 باشگاه به دلیل فروش و تجویز داروهای غیرمجاز به ورزشکاران پلمپ شده است.
 
محمدرضا برادران امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از وظایف نظارتی و کنترلی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نظارت بر فروش و تجویز داروهای نیروزا و محرک به ورزشکاران است که این خود آثار زیانباری را به دنبال داشته است.
 
وی تصریح کرد: در سال‌جاری برای مقابله با هر‌گونه پدیده زشت در ارتباط با دوپینگ ورزشکاران و همچنین فروش مواد نیروزا و مکمل نظارت‌ها تشدید شده به طوری که 200 مورد بازرسی از باشگاه‌های مختلف انجام شده است.
 
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآور شد: پلمپ 39 باشگاه ورزشی در استان اردبیل در سال جاری به دنبال تخلفات رخ داده و اضافه دریافتشان از ورزشکاران و اجاره بهای باشگاه‌های مختلف بوده است که در این زمینه با متخلفان به شدت برخورد کرده و اجازه ندادیم تا زمینه‌ای برای سوء استفاده بیشتر فراهم آید.
 
برادران افزود: در این باشگاه‌ها به صورت غیرمجاز داروها و مکمل‌های دوپینگی عرضه می‌شد و در کنار آن مبالغ اضافی و مازاد بر آنچه در باشگاه‌های ورزشی به عنوان مبلغ ورودیه و شهریه در نظر گرفته شده بود دریافت می‌شد که این خود به فعالیت‌ها در این عرصه ضربه وارد کرده است.
 
این مسئول بیان داشت: باشگاه‌های ما حق ندارند حتی یک قرص آسپیرین به ورزشکاری تجویز کرده و یا بفروشند چرا که این عمل مغایر و مخالف با قوانین رایج پزشکی است.
 
دوپینگ پدیده‌ای که سلامت ورزشکاران را تهدید می‌کند

 
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به مباحث مختلفی که در مورد دوپینگ مطرح شده است ما به صراحت اعلام می‌کنیم که امر دوپینگ و استفاده از داروها و مکمل‌های غذایی که به صورت غیرقانونی استفاده می‌شود سلامت ورزشکاران ما را به جد تهدید می‌کند.
 
برادران ادامه داد: اگر قرار است در این زمینه تجویزی نیز صورت بگیرد باید به دست متخصصان و پزشکان مجرب و تحت نظارت مطلوب انجام شود که در این زمینه امیدواریم یک فرایند مطلوب و رو به جلو را در سلامتی ورزشکاران شاهد و ناظر باشیم.
 
وی در پایان گفت: اکیپ‌های نظارتی ما به صورت مستمر از تمامی باشگاه‌های استان بازدید می‌کنند و در این زمینه تلاش بر این تا با کوچکترین تخلف در حوزه مصرف داروهای غیرمجاز و مکمل‌ها برخورد جدی صورت گیرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن