فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۲۹۶۱
انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۲

به نوزادان آب قند ندهید

يک پزشک متخصص نسبت به تغذيه نوزادان با آب قند هشدار داد.

به گزارش مهر، دکتر مهناز دهقان نيري با بيان اينکه دادن آب قند به نوزادان آنها را با عواقب و مشکلات زيادي مواجه مي کند، گفت: دادن آب قند به نوزادان زمينه نفخ شديد و افزايش قند خون آن ها را فراهم مي آورد.

وي افزود: مصرف آب قند همچنين باعث مي شود نوزاد به تغذيه با شيشه عادت کند و تمايلي به تغذيه با شير مادر نداشته باشد.

این پزشک تاکيد کرد: در روزهاي نخست پس از تولد، تا به جريان افتادن شير مادر، نگران گرسنگي نوزادان نباشيد و به طور خودسرانه به آن ها آب قند ندهيد زيرا در صورت نياز، سرم دکستروز به نوزادان تجويز مي‌شود که وابستگي به شيشه را در آنها ايجاد نمي کند و انتخاب بهتري است.

وي تصريح کرد: با توجه به آن که مکيدن، شير مادر را افزايش مي دهد، مصرف آب قند با شيشه ميزان ترشح شير را به حداقل مي رساند و مادر نمي تواند شيردهي موفقي داشته باشد.

برچسب ها: نوزادان ، آب قند
ارسال به دوستان
افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد