فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۱۳۹۹
انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۲

سه اولویت مهم دولت یازدهم در نظام سلامت

عصر ایران
وی گفت: تمام کسانی که به مردم ایران و جمهوری اسلامی علاقه مند باشند نباید بگذارند امیدی که برای حل مشکلات به وجود آمده به یاس تبدیل شود.
معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت با اشاره به اولویت های دولت یازدهم در بخش سلامت گفت: ما سه هدف عمده کاهش هزینه های درمان، افزایش آرامش روانی ناشی از گسترش بیمه های سلامت و تامین کسری های دارویی را در اولویت های خودمان قرار داده ایم.

به گزارش مهر، مهندس اسحاق جهانگیری امروز در مراسم تودیع دکتر طریقت منفرد و معارفه دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در سالن های همایش های رازی افزود: خوشبختانه با همت مدیران بخش بهداشت و درمان که از اوایل انقلاب وجود داشته خدمات سلامت در روستاها و شهرها گسترش یافته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و مهمترین دغدغه مردم مسائل بخش درمان و به خصوص هزینه های درمان است.

وی افزود: به صورت جدی باید در این زمینه وقت گذاشته شود و ما در دولت یازدهم مسئولیت سنگینی بر دوش خود احساس می کنیم و نسبت به مشکلات پیچیده ای که جمهوری اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی، معیشت مردم و سیاست خارجی با آن مواجه است، مردم امید بسته اند که دولت دکتر روحانی در این زمینه اقدام عاجل به آمد آورد.

جهانگیری یادآور شد: دولت دست خود را به سوی همه فرهیختگان دانشگاهی دراز می کند چون نیازمند نظرات تمامی صاحب نظران است و این طور نیست که تنها جمع کوچک دولت خود را عقل کل بدانند و بی نیاز از نظرات دانشگاهیان. نیروهای دانشگاهی باید به دولت کمک کنند.

وی گفت: تمام کسانی که به مردم ایران و جمهوری اسلامی علاقه مند باشند نباید بگذارند امیدی که برای حل مشکلات به وجود آمده به یاس تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در دولت دکتر روحانی در بخش سلامت سه هدف جدی وجود دارد که هدف اول کاهش هزینه های درمان است. دکتر طریقت آمار تکان دهنده ای در مورد هزینه هایی که در بخش درمان به مردم تحمیل می شود ارائه دادند، نکته اینجاست که در کشورهای مدعی نظام سرمایه داری هم کمک های دولت به نظام سلامت حرف اول را می زند.

وی افزایش آرامش روانی ناشی از گسترش بیمه های سلامت را بخش دیگری از اولویت های دولت برشمرد و افزود: هنوز برخی از مردم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و برخی دیگر تحت پوشش چند بیمه هستند و با این وجود مردم و دولت رضایتی از بیمه ها ندارند. پیداست که مشکلات عمده ای در بخش بیمه داریم که هنوز نتوانسته اند بخش وسیعی از مطالبات بیمارستان ها را پرداخت کنند و همین موجب عدم کارآیی مناسب بیمارستان ها شده است.

جهانگیری با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اعتبارات و بودجه سال 92 وجود دارد، گفت: یکی از محدودیت هایی که دولت یازدهم با آن مواجه است بحث بودجه 92 است. بودجه 92 برخلاف همیشه در تیرماه در اختیار دولت قرار گرفته است این در حالی است که حتی در زمان جنگ هم بودجه پیش از پایان سال به دولت ارائه می شد. ما دو جلسه با وزرای دولت دهم در زمینه بودجه داشتیم که در همان جا معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد که از میزان 210 هزار میلیارد تومان سقف بودجه سال 92 ، 70 هزار میلیارد تومان غیر واقعی است.

وی افزود: یعنی بیش از یک سوم بودجه ای که ارائه شده غیر واقعی است و ما باید با لایحه ای سقف بودجه را از 210 هزار به 140 هزار میلیارد تومان برسانیم. قاعدتا برای این میزان هزینه دیده شده است از همین رو ما به دولت دهم گفتیم که این موضوع را با قید دو فوریت به مجلس اعلام کند که آنها نیز این کار را انجام دادند اما در نهایت درآمد واقعی از این هم کمتر خواهد بود و این واقعیتی است که با کسری روبرو خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: با این وجود نخواهیم گذاشت در بخش هایی که به مردم مرتبط است فشاری به آنها وارد شود و بخش های سلامت، درمان و آموزش از اولویت های اصلی ما خواهد بود.

جهانگیری اضافه کرد: خوشحالم که گفته شد مسئله اصلی سوء مدیریت است و این موضوعی است که در کل کشور با آن مواجهیم چون از منابع نیروی انسانی و سرمایه فیزیکی بهره وری مناسبی نمی کنیم.

وی با اشاره به مسائل تحریم دارویی اظهار داشت: قطعا تنها با منابع مالی نمی توان مشکلات را حل کرد بلکه باید اصلاحاتی در بخش مدیریت و خدمات اتفاق بیفتد چرا که دغدغه جدی ما با وجود تحریم های ظالمانه ای که صورت گرفته و برای واردات برخی داروها با مشکل مواجهیم حل این مسئله است. اینکه ما می دانیم قطعا مشکلاتی در آینده خواهیم داشت و تا آن زمان اقدامی انجام ندهیم برای مردم قابل پذیرش نیست، انتظار این است که نگرانی جدی که در مورد کمبود برخی داروها وجود دارد را مدیریت کنیم و آن مشکلات مرتفع شود.

جهانگیری با اشاره به آشنایی خود با دکتر هاشمی اظهار داشت: دکتر هاشمی هم از پشتیبانی دولت و هم از پشتیبانی جامعه پزشکی برخوردار است و در هر جایی که حضور داشته نوآوری و ابتکاراتی داشته است. من از زمان جهاد سازندگی با وی آشنایی داشتم و این فرصت جدیدی است تا دکتر هاشمی با توجه به اعتماد جامعه پزشکی و نظام به ایشان می توانند مشکلات را حل کنند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: قول می دهیم دکتر هاشمی در زمینه مشکلاتی که بین دستگاهی است و نیازمند همکاری بخش های مختلف به خصوص ریاست جمهوری دغدغه ای نداشته باشد و مسئولینی که قرار است به هر دو دستگاه خدمات ارائه دهند متناسب با این دستگاهها انتخاب شوند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
چرا دوربین‌ روی تلفن‌ هوشمندمان را مدیون «اینشتین» هستیم؟ ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱ - ۱ مصر/ ایران نیمه دوم را هجومی شروع کرده صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم