فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۸-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۶۹۷۳۴
انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۸-۰۲-۱۳۹۲

بلیت موزه ها دفترچه 100 برگ شد!

عصر ایران
این در حالی است که کارشناسان گردشگری، ایجاد رفاه برای گردشگران خارجی را یکی از مهمترین عوامل جلب گردشگر معرفی کرده و خواستار نظارت مسئولان به روند ایجاد تسهیلات برای توریست‌های خارجی شده اند.
اینجا موزه‌های تهران است؛ اعجاز می‌کند. اگر چند بلیت بگیرید، می‌توانید چند دفترچه 100 برگ صاحب شوید. ماجرا از این قرار است که هرچند قیمت بلیت‌ها از اواسط اسفند به شدت افزایش یافته اما هنوز از برگه‌های 500 تومانی استفاده می شود. به همین دلیل اگر یک نفر بخواهد از کل کاخ گلستان بازدید کند، باید 10 هزار تومان بپردازد که به او 20 تا برگ 500 تومانی می‌دهند. حالا اگر 5 نفر گردشگر خارجی بخواهند از 5 موزه سعدآّباد بازدید کنند که تقریبا قیمتی معادل 41 هزار تومان می‌شود، چند دفترچه 100 برگ می‌گیرند؟

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، موزه های تهران با اینکه از اواسط اسفند  افزایش 4 برابری قیمت داشته‌اند اما همچنان از برگه‌های 500 تومانی استفاده می‌کنند. همین امر منشا بسیاری از مشکلات برای گردشگران شده است.
 
یکی از راهنمای تورهای گردشگری تهران که امسال نوروز چندین تور را به موزه‌های تهران برده است؛ این برگه های 500 تومانی را یکی از مهمترین معضلات موزه‌های تهران عنوان می‌کند.
 
نه تنها گفته‌های راهنماهای تورهای گردشگری بلکه بسیاری از شکایات بازدیدکنندگان هم خبر از دردسرهای بسیاری به دلیل استفاده از این برگه‌های 500 تومانی می ‌دهد.
 
به طوریکه چندی پیش 4 توریست اروپایی که برای بازدید از موزه سعدآباد آمده بودند درست در مقابل موزه کاخ ملت با این مسئله مواجه شدند که 4 بلیت 500 تومانی معادل یک بلیت است. این در حالی است که بلیت فروشی سیاری هم وجود نداشت و آن‌ها باید راه طولانی را تا گیشه ورودی طی می کردند تا  بلیت تهیه کنند! و همین امر نزدیک بود منجر به درگیری میان مسئولان موزه و گردشگران شود که در نهایت این توریست‌ها از دیدن کاخ صرف نظر کردند.
 
این در حالی است که کارشناسان گردشگری، ایجاد رفاه برای گردشگران خارجی را یکی از مهمترین عوامل جلب گردشگر معرفی کرده و خواستار نظارت مسئولان به روند ایجاد تسهیلات برای توریست‌های خارجی شده اند.
 
این راهنمای تور، با انتقاد به این برگ‌های 500 تومانی به chn می‌گوید که مسئولان باید هر چه سریعتر اقدام به جمع آوری این بلیت‌ها کرده و بلیت‌های جدیدی صادر کنند، چرا که این روند برای گردشگران داخلی و خارجی مشکل ساز است.
 
افزون بر این مسئله دوستداران محیط زیست که بارها بارها برای زنده ماندن درختان بر توقف استفاده از کاغذ تاکید کرده اند. اکنون استفاده بی رویه از کاغذ را از سوی یک سازمان رسمی محکوم می‌کنند.
 
در حال حاضر، دیدن موزه ملی ایران برای یک گردشگر خارجی معادل  15 هزارتومان است. دیدن از پنج موزه هم مسیر در سعدآّباد یعنی آشپزخانه سلطنتی، کاخ سفید (موزه ملت) و کاخ سبز و موزه برادران امیدوار معادل 41 تومان می‌شود که نه تنها بالا رفتن ناگهانی قیمت باورنکردنی است که دریافت تعداد بالای برگ بلیت 500 تومانی دردسرساز است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود