فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۴۹۲۵
انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۱

اندر حکایت خودپرداز ایرانی!

عصر ایران
الف.راستگو

در خبرها می خوانیم: "ساخت خودپرداز ایرانی آغاز شده است!"؛ در همین زمینه احتمال می دهیم در روزهایی نه چندان دور، شاهد اتفاقات زیر باشیم:

در روزهایی که یارانه به تازگی واریز شده است، این دستگاه چنین پیغامی بدهد: "بیخیال! ولم کنین بابا! حالا می خواین زودتر یارانه هاتون رو بردارین که چی بشه؟! برین فردا بیاین، هنگ کردم اساسی!"خودپرداز

 و یا مثلا در روزهای دیگر این دستگاه چنین پیغام هایی بدهد:

- "آخه [...] کارت تلفن رو کردی تو من؛ فکر کردی من خرم؟! یکدفعه دیگه از این کارها بکنی از صورتت فیلمبرداری می کنم می دم بگیرنت!"

- "اوهوی! اوشکول! داری چیکار می کنی؟! طرف بهت گفته می خواد به حسابت پول بریزه اونوقت تو اومدی اینجا داری شماره کارت اون رو وارد می کنی؟! ابله! اینطوری پول از حساب تو میره تو حساب اون! داری اغفال میشی ها! از ما گفتن بود!"

- "بهت 50هزار تومن بیشتر نمی دم! البته فکر نکنی که پول ندارم ها! دارم! حساب صندوقم پره پره! منتها واسه خودت میگم! باید حقوقت تا آخر برج هزینه زندگیت رو بده!"

- "چون با قیافه ات حال نکردم کارتت رو می خورم! خیلی هم پررو بازی در بیاری حسابت رو صفر می کنم!"

***

چرا این همه تعجب بابت گران شدن قیمت خودرو؟!

وقتی خودرو پیش از این لوازمش با دلار 1226تومانی خریداری و تولید می شد و این روزها قرار است با دلار مبادلاتی یا همان دلار دو هزار و پانصد و خورده ای محاسبه شود، تابلو است که قیمتش هفتاد هشتاد درصدی بالاتر خواهد رفت و کلا تعجب می کنیم از این همه تعجب بابت گران شدن قیمت خودرو!

در همین راستا تشکر می کنیم از مسئولین که اینقدر به فکر جان مردم هستند! مطمئنا با این قیمت ها دیگر هر کسی نمی تواند خودرو بخرد و اگر هم خودرویی دارد از ترس اینکه مبادا در خیابان تصادف کند و قیمت خودرویش کاهش یابد بی خیال آوردنش به خیایان می شود! بدین ترتیب یک عالمه از حوادث جاده ای و کشته شدگانش کاهش می یابد! در ضمن ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا خواهد کرد!

***

دادن پول به شماها قطعی است!

پسرم گفت: "باران آمده! کفش هایم سوراخ است! پول می دهی بروم کفش نو بخرم؟!"؛ گفتم: "بله!"

همسرم گفت: "یخچال رو ببین و خجالت بکش! پول بده برم یکم مرغ و گوشت بخرم!"؛ گفتم: "چشم!"

دخترم گفت: "شهریه این ترم دانشگاهم دیر شده! لطفا سریعتر پول بده بهم تا اخراجم نکردن!" گفتم: "باشه!"

هر سه آنها علاوه بر خوشحال بودن، متعجب از دست و دل بازی ام بودند! گفتم: "دادن پول به شماها قطعی است! اما محل تامین این پول های مورد نیاز هنوز مشخص نشده است!"

نمی دانم چرا با شنیدن این جمله کمی دپرس شدند! آن شب با خیال راحت خوابیدیم! تازه متوجه شدم زندگی حتی بدون پول هم می تواند شیرین تر شود! همه اینها را مدیون ممبینی -معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری- هستم که در پاسخ به این سوال که کمک جبرانی به مردم از چه محلی تامین می‌شود؟ گفت: "کمک به مردم قطعی است اما محل تامین منابع مورد نیاز برای این کمک‌ها هنوز مشخص نشده است."

به هر حال اینهم یک طورش است دیگر!

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند