فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۲۸۳۹
انتشار: ۱۷:۲۷ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۱

خطرات قاتل نامرئی را جدی بگیرید

عصر ایران
وی بر بازبینی مرتب لوله‌های دودکش نیز تاکید کرد و گفت: منو اکسید کربن حاصل از سوختن گاز طبیعی از طریق دودکش خارج می شود و اطمینان داشتن از نحوه نصب مناسب و عدم مسدود بودن آن بسیار مهم است.

رییس واحد امداد و تعمیرات ناحیه گازرسانی سنندج، گفت: گاز منو اکسید کربن باتوجه به نامرئی بودن یکی از خطرات بالقوه محسوب می شود که مشترکان گاز طبیعی باید خطرات این قاتل نامرئی را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، شکرالله ناصری پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته سنندج، از مشترکان گاز طبیعی خواست تمام توصیه‌های ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز را رعایت کنند.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی به تبع سرد شدن دمای هوا، افزود: مصرف گاز در روزهای سرد چندین برابر افزایش می یابد و این مساله نیاز به رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد.

وی با یادآوری و تاکید بر رعایت برخی از نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی، مسدود کردن منفذ ورود و خروج دمای اتاق ها از طریق درب و پنجره، استفاده از پرده های ضخیم در جهت حفظ دمای هوای اتاق و ورود هوای سرد، بازبینی مرتب لوله‌ها، شیرهای گاز و دودکش ها و مطمئن بودن از بی عیب و نقص بودن این موارد را از جمله راه‌های مناسب در استفاده از گاز طبیعی دانست.

وی همچنین به مشترکان گاز خانگی توصیه کرد در اتاق‌هایی که بلااستفاده و کسی در آن ساکن نیست از وسایل گازسوز استفاده نکنند.

وی بر بازبینی مرتب لوله‌های دودکش نیز تاکید کرد و گفت: منو اکسید کربن حاصل از سوختن گاز طبیعی از طریق دودکش خارج می شود و اطمینان داشتن از نحوه نصب مناسب و عدم مسدود بودن آن بسیار مهم است.

وی با اظهار تاسف از وقوع برخی وقایع ناخوشایند بر اثر استنشاق منواکسید کربن که منجر به فوت می‌شود، تاکید کرد که برای جلوگیری از وقوع این موارد، رعایت نکات ایمنی می‌تواند زندگی توام با آرامش و اطمینانی را برای همه به ارمغان آورد.

وی به مشترکان توصیه کرد از لوله‌های فلزی برای هدایت منواکسید کربن استفاده کنند و از نصب محکم آن نیز اطمینان حاصل نمایند.

وی همچنین به بازبینی و سرویس وسایل گازسوز توسط تعمیرکاران مجاز نیز تاکید کرد و گفت: قبل از استفاده از وسایل گاز سوز حتما باید از سالم بودن این وسایل مطمئن باشند و سپس اقدام به استفاده از آن کنند.

کارشناس ارشد شرکت گاز کردستان همچنین بر پوشش مناسب زمستانی در منزل نیز تاکید کرد و گفت: به تناسب سرد شدن تدریجی دمای هوا در منزل باید از پوشش مختص به دمای این فصل استفاده و از مصرف بی رویه گاز به منظور گرمتر کردن دمای اتاق ها جلوگیری کرد.

مهندس ناصری، دمای استاندارد برای یک اتاق که به آن دمای متناسب با بدن یا دمای آرامش می گویند را بین 18 الی 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: مشترکان گاز طبیعی با قرار دادن یک دماسنج در اتاق ها، دمای آرامش را تنظیم و از مصرف بی رویه گاز خودداری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی شاهد گرم شدن منازل شهروندان در زمستان سرد باشیم و این فصل را با آرامش و آسایش پشت سر بگذاریم.

لازم به ذکر است ناحیه گازرسانی سنندج 112 هزار و 800 مشترک گاز طبیعی دارد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی