فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۸۵۶۱
انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۵-۱۳۸۹

آمریکا و هند توافق هسته ای امضا کردند


خبرگزاری ایندو آسیا در گزارشی از انعقاد یک توافق هسته ای میان واشنگتن و دهلی نو برای استفاده از میله سوخت هسته ای آمریکا در نیروگاه هسته ای هند خبر داد.

به گزارش مهر، دهلی نو و واشنگنتن در سال 2008 توافقنامه ای را در زمینه همکاری هسته ای منعقد کردند اما این توافقنامه در نهایت به دلیل عدم وجود قوانین در هند در زمینه انرژی هسته ای عملی نشد.

بر اساس این گزارش تا سال 2008، هند با محدودیت هایی بین المللی در زمینه خرید سوخت و رآکتور هسته ای و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از انرژی هسته ای مواجه بود اما پس از لغو این محدودیت ها دهلی نو تصمیم به ساخت چهار نیروگاه هسته ای جدید با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات دیگر کشورها از جمله آمریکا، روسیه و فرانسه گرفت.

هند همچنین توافقنامه ای مشابه در زمینه هسته ای را با روسیه و فرانسه انعقاد کرده است.

ارسال به دوستان
دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است تصور جالب هوش مصنوعی از زیبایی در دنیای پرندگان (تصویری) حمله حسن عباسی به مذاکره‌کنندگان؛ از گندم واشنگتن نخواهید خورد نمایش F-16 یونانی در دره های صعب العبور / رزمایش اینیوخوس 2026 (تصویری) «ارلز کورت ۵۱» ؛ احترام به تاریخ سازی پورشه (+عکس) نمایش خیره‌کننده فورد شلبی موستانگ جی‌تی ۳۵۰ آر (تصویری)