کد خبر ۱۲۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۳۸۲
انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹

زنان تهرانی افسرده ترند

عصر ایران
وی در ارتباط با بیماری افسردگی گفت: مردان بیشتر بیماری خود را سرکوب می‌کنند و رفتارهایی مانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل را از خود بروز می‌دهند و به عبارت دیگر روی بیماری افسردگی خود ماسک می‌گذارند.

کارشناس مسئول دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تحقیقی که در شهر تهران انجام شده است گفت: بر اساس این تحقیق زنان بیش از سایر گروهها در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گزارش مهر، سهیلا امیدنیا با بیان اینکه مطالعات انجام گرفته در جهان نشان می‌دهد زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند، گفت: چندین ریسک فاکتور برای افسردگی وجود دارد که باعث ابتلاء بیشتر زنان به افسردگی نسبت به مردان می‌شود.

وی با اشاره به این نکته عوامل گوناگونی در ابتلا زنان به افسردگی نقش دارند تصریح کرد: مهمترین عامل در به وجود آمدن افسردگی در زنان تغییرات هورمونی است که بصورت ماهانه در خانم‌ها بوجود می‌آید و در مرحله بعدی، بارداری و یائسگی از علل افسردگی در زنان به حساب می‌آید.

امیدنیا، بعد اجتماعی زندگی زنان را نیز در ایجاد استرس و افسردگی مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین ریسک فاکتورها که در زنان ایجاد استرس می‌کند نقشهای گوناگونی است که زنان در خانه و محیط کار ایفا می‌کنند.

کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به سن ابتلا به افسردگی گفت: در واقع گروههای سنی 20 تا 50 سال بیشترین گروههای سنی هستند که در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. البته ما در گروه سنی 65 سال به بالا مجدداً شاهد گسترش این بیماری هستیم.

امیدنیا با اشاره به ریسک فاکتور تاهل خاطرنشان کرد: مطالعات جهانی نشان می‌دهد معمولاً همسرانی که زندگی زناشویی خوبی ندارند، در واقع بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

وی در ارتباط با بیماری افسردگی گفت: مردان بیشتر بیماری خود را سرکوب می‌کنند و رفتارهایی مانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل را از خود بروز می‌دهند و به عبارت دیگر روی بیماری افسردگی خود ماسک می‌گذارند.

امیدنیا یادآورشد: کودکان و نوجوانان نیز در معرض خطر بیماری افسردگی قرار دارند. عواملی از جمله ابتلا به بیماریهای مزمنی چون دیابت، بیماریهای ناتوان کننده مانند سرطان، سابقه سوء استفاده‌های مختلف جسمی، جنسی و روانی، از دست دادن والدین و نزدیکان، سوانح و حوادث طبیعی از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به افسردگی در میان نوجوانان محسوب می‌شود.

کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به تحقیقی که در شهر تهران انجام گرفته است، اظهارداشت: در این تحقیق زنان بیش از سایر گروهها در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند و عواملی چون بیکاری، خانه ‌داری، بازنشستگی، زندگی ناموفق، سطح تحصیلات پایین و محل سکونت از عوامل مهم گسترش بیماری افسردگی در میان مردم این کلانشهر محسوب می‌شود.

ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک